GASTENBOEK

Hoe je het ook wendt of keert, uiteindelijk draait alles om de gasten. Daarom laten we hen graag aan het woord om hun ervaringen te delen. Twee gasten over hun vakantie en overnachting bij Stayokay.

ROSA EN HAAR GEZIN OP TEXEL

"We hebben veel gedaan op Texel! Er is echt van alles te doen. Voor mijn dochter Laura was het hoogtepunt dat ze een lammetje de fles mocht geven in boerderij De Bonte Belevenis. Dit vond ze echt geweldig. Deze boerderij is een aanrader tijdens een vakantie met kinderen op Texel!

We zijn ook naar Ecomare geweest, echt een uitstapje dat niet mag ontbreken tijdens een vakantie op Texel. Heel leuk om meer te weten te komen over zeehonden en de werkwijze van Ecomare.

Zelf vond ik het heel mooi om lekker door het duingebied te wandelen en te hardlopen. De combinatie van prachtige natuur en strand maakt Texel voor mij erg bijzonder."

ROSA'S TIPS VOOR TEXEL!

Schapenboerderij Texel

"Dit is hartstikke leuk om naar toe te gaan met kinderen, want ze mogen hier lammetjes knuffelen! Echt heel leuk om te doen. Iedere dag is er om 11:00 uur een demonstratie schapendrijven. Boerin Mariska geeft uitleg over het bedrijf, de schapen en laat zien hoe de twee honden de kudde schapen bij elkaar drijven. Dit mooie Texelse bedrijf is echt een bezoek waard."

De Bonte Belevenis

"De Bonte Belevenis is een boerderij, bakkerij, theeschenkerij en bierbrouwerij waar kinderen van alles zelf kunnen maken. Ieder kind kan een ambachtenkaart kopen waarmee hij of zij mee kan doen aan de activiteiten. Zo kon mijn dochter Laura er kaarsen, zeep, papier en brood maken. We dronken thee in de gezellige theeschenkerij. Daarnaast is er een leuke speeltuin en zijn er allerlei dieren te zien. Het hoogtepunt van de dag was dat Laura een lammetje de fles mocht geven. Ze vond dit echt fantastisch!"

Wandelen

"Wij hebben gewandeld in het mooie duingebied én met Laura een korte wandeling gemaakt in het bijzondere natuurgebied de Sluftervallei. Dit is een stukje natuur tussen land en zee in dat regelmatig onder water stroomt. Daarnaast hebben we een wandeling gemaakt door het duinpark bij Ecomare. Dit is een korte wandeling van ongeveer een uurtje waarbij kinderen allerlei opdrachten krijgen over dieren die in het duingebied leven."

ROSA OVER HAAR VERBLIJF

"Laura was erg blij met de leuke speeltuin achter het hostel met kabelbaan, schommels en een glijbaan. In het hostel is een kast met kinderenboeken en spelletjes. Bovendien staat er een knutseltafel waar mijn dochter zich goed kon vermaken. Aan alles is te merken dat er aan kinderen gedacht is.

In de avond konden mijn man en ik een lekker Texels biertje drinken in het Stayokay café terwijl onze dochter lag te slapen op de kamer. In de ochtend konden we aanschuiven bij het lekkere uitgebreide ontbijtbuffet. Heerlijk!”

DE LANGE TO-DO LIJST VAN RAFAELA

"Hi!

Mijn naam is Rafaela en ik kom uit Brazilië. Ik ben net ingecheckt in Stayokay Amsterdam Vondelpark en ik heb een waslijst aan dingen die ik wil zien en doen. Het probleem is alleen dat ik maar drie dagen heb, dus het wordt flink aanpoten! Dit is ook mijn eerste reis in mijn eentje. Spannend dus!

Wat ik allemaal wil gaan doen? Oké, komt 'ie: ik wil naar het Anne Frank Huis, het Eye Filmmuseum, het Rijksmuseum, de Hallen, het NEMO Science Museum en het Leidseplein. Ik ben superblij dat ik voor Stayokay heb gekozen. De locatie is perfect en het is ook een plek waar ik me in mijn eentje veilig voel. Ik kan niet wachten om op pad te gaan.

I love it here!"

RAFAELA RAADT AAN

ANNE FRANK HUIS

Het Anne Frank Huis is ongetwijfeld één van de grote trekpleisters van Amsterdam. Een bezoek aan het Achterhuis, waar Anne meer dan twee jaar zat ondergedoken, is een ervaring die je bijblijft. Met foto’s, films en objecten van de onderduikers worden de gebeurtenissen tot leven gewekt. Ook de originele dagboeken van Anne Frank worden hier tentoongesteld.

EYE

Cinefielen opgelet! In het EYE filmmuseum, gelegen aan het IJ in Amsterdam, vind je alles over ons filmerfgoed. EYE beheert meer dan 40.000 films. Elk genre passeert de revue, en zowel grote klassiekers als obscure cultfilms worden tentoongesteld. Leer alles over film, pak een hoofdtelefoon om films te beleven en bekijk prachtige setfoto’s om beroemde regisseurs aan het werk te zien.

#STAYOKAY