GROENE CIJFERS

DE GROEI ZET DOOR

Zowel onze economische kerncijfers als onze sociale cijfers vertellen het verhaal van Stayokay. Achter onze financiële groei schuilen immers de harde werkers die Stayokay maken tot wat het is. We zetten de feiten op een rij!

OOGSTTIJD...
EN METEEN WEER ZAAIEN!

De afgelopen tijd hebben we veel geïnvesteerd in ons merk. Het doorvoeren van de huisstijl, het vergroten van de naamsbekendheid en de renovatie en uitbreiding van hostels zijn hier voorbeelden van. We zien dat deze investeringen hun vruchten afwerpen. Maar dit is geen reden om stil te zitten. Om de groei door te zetten, blijven we in 2018 hard aan ons merk werken.

Onze netto omzet is met 6,4% gegroeid, van € 39,4 miljoen naar
€ 41,9 miljoen.

€ 42,60

Dit jaar steeg de gemiddelde besteding per overnachting. Gasten besteedden gemiddeld
€ 42,60 per overnachting, ten opzichte van
€ 41,84 in 2016. Een stijging van 1,8%.

972.584

In 2017 heeft Stayokay 972.584 overnachtingen gerealiseerd. In 2016 was dit 927.678. Dit betekent een groei van 4,8%.

VAN NATIONAAL NAAR INTERNATIONAAL

van onze gasten komt uit het buitenland.

We merken dat onze gasten steeds internationaler worden. In 2016 was 43% van onze gasten afkomstig uit Nederland en 57% uit het buitenland. Dit jaar steeg het aandeel internationale gasten naar 61% (39% Nederlands). De meeste buitenlandse gasten kwamen uit Duitsland. Ook Engelsen en Belgen weten de weg naar onze hostels steeds vaker te vinden. De top 5 internationale gasten wordt gecompleteerd door Fransen en Italianen.

De bedbezetting steeg van 55,6% in 2016 naar 59,2% in 2017.

ONZE MEDEWERKERS

Stayokay medewerkers staan elke dag van het jaar klaar om het gasten naar hun zin te maken. Of je nu de gast incheckt, het ontbijt serveert, de reserveringen afhandelt of een website onderhoudt, al onze medewerkers dragen bij aan een verblijf met onbetaalbare herinneringen.

PERSONEELSBESTAND

In 2017 hebben we 1123 medewerkers in dienst gehad, onder wie 117 stagiaires.

Met 391 FTE is het aantal FTE met 2% gestegen (2016: 383).

We hadden met 56 nationaliteiten ook dit jaar een divers personeelsbestand.

Van onze medewerkers werkte 91% in de hostels en 9% op het kantoor.

Zoveel trainingen werden er gevolgd via de Stayokay Academy!

Het verloop was dit jaar 18%

Het ziekteverzuim is in 2017 ten opzichte van 2016 met 0,1%pnt gedaald naar 3%.

Lianne over haar uitwisseling naar HI IJsland

" Ik ging naar huis met een backpack vol nieuwe energie en inspiratie. Geweldig om voor een organisatie te werken waar dit kan!"

UITWISSELINGEN

Leren doe je van én met elkaar. Daarom hebben er in 2017 veel uitwisselingen plaatsgevonden met andere organisaties. In totaal waren er 14 uitwisselingen vanuit Nederland en 6 uitwisselingen vanuit het buitenland.

uitwisselingen hebben er plaatsgevonden in 2017.